ויטמינים לנשירת שיער

קצת על ויטמינים, תוספי מזון וטיפול בתופעת נשירת שיער

אחת הסיבות לתופעת נשירת שיער עשויה לנבוע מחוסר בויטמינים בגוף. פעמים רבות מחסור בויטמינים נגרם כתוצאה מדיאטות לא מבוקרות או מדיאטות קיצוניות, שיכולות להגיע גם לתת-תזונה, מה שעלול לגרום נשירת שיער רצינית. הוויטמינים החשובים המשפיעים על השיער הם בעיקר: B12, B6 ו-B1.

הויטמינים והמינרליים האחראיים על חיזוק השיער:

תוספת של ויטמין B6 עשויה להביא לחיזוק השיער, טיפול בנשירת שיער ולהפסקת הנשירה בקרב נשים בלבד, שכן ויטמין זה אינו משפיע על הגברים בהקשר זה. בבדיקות דם ניתן לאבחן חסר ויטמין B12, ובמקרה הצורך אפשר להשלימו בזריקה תת-שרירית בישבן. באופן כללי, ויטמין B6 מסיס במים ולכן במידה וישנם עודפים שלו בגוף הם מופרשים בצורה רגילה מבלי לגרום לנזק. מחסור בויטמין B6 יכול גם להוביך לירידה בתפקוד המערכת החיסונית, אנמיה, סחרחורות ועוד. ניתן להשיג ויטמין B6 ממקורות טבעיים, כגון: בבשר : דגים, בשר, עוף, ביצים. פירות בננות, מלון, אגוזים בוטנים, זרעים ועוד (מידע נוסף על ויטמין B6 ויתרונותיו באתר כצט).

גם חוסר במינרלים דוגמת אבץ (zinc) עלול לגרום לתופעת נשירת שיער אצל נשים, אף כי ב-98 אחוז ממקרי בעיות התקרחות בקרב נשים לא הצביעו הבדיקות על חסר אבץ. לעתים יש צורך בתוספת של חומצות אמינו כגון ארגינין, ציסטאין או ליצין, המהווים מרכיבים חשובים בשיער. כתוסף מזון לחיזוק השיער אפשר ליטול כמוסות פורקפיל (Forcapil), המכילות אבץ, ציסטאין, מתיונין וויטמינים שונים.

בכל מקרה, מומלץ ליטול ויטמינים ומינרלים על פי המלצת רופא בלבד, בעיקר כדי להימנע מרכישת קומפלקסים (תרכובות) של ויטמינים המופצים בשוק ומכילים בפועל כמות קטנה מאוד של ויטמינים, ללא כל בקרה.

למידע נוסף על דרכי טיפול בנשירת שיער:

הדפס עמוד זה הדפס עמוד זה